-
Pomoc i informacje
-
Kanały dostępu
FAQ - PYTANIA I ODPOWIEDZI
Zebraliśmy tutaj listę najczęściej zadawanych pytań. Jeżeli nie znalazłeś/-aś odpowiedzi na swoje pytanie - skontaktuj się z nami, a postaramy się pomóc.
Rozliczenia:
W jaki sposób mogę zasilić konto?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Konto PRE-PAID można zasilić po zalogowaniu się na nie i wybraniu z lewego MENU z sekcji "Rozliczenia" opcji "Doładuj konto". Po podaniu kwoty płatności pojawi się możliwość wyboru sposobu płatności (e-przelewy, płatność kartą, przelew tradycyjny, itp.). Możliwe będzie również pobranie faktury PRO-FORMA. Po dokonaniu płatności konto zostanie zasilone kwotą netto zasilenia.
Czy istnieje możliwość rozliczeń zbiorczych na koniec miesiąca?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Tak, oczywiście. Istnieje możliwość zmiany formy rozliczeń Państwa konta na POST-PAID - wówczas na koniec miesiąca wystawiamy jedną zbiorczą Fakturę VAT obejmującą wszystkie wiadomości, które zostały wysłane w danym miesiącu. Jeżeli są Pańśtwo zainteresowani tą formą płatności - prosimy o kontakt celem przygotowania i podpisania Umowy.
Dokonałem płatności, lecz konto nie zostało jeszcze zasilone. Dlaczego?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Najprawdopodobniej Państwa wpłata nie została jeszcze zaksięgowana na naszym koncie lub przez operatora płatności. Dla płatności kartami może zdarzyć się, że konto zostanie zasilone z niewielkim opóźnieniem, gdyż operator płatności dokonuje weryfikacji każdej płatności tego typu i dopiero przekazuje nam informację o dokonanej płatności.
Wysyłanie wiadomości:
Jaka jest maksymalna liczba znaków w wiadomości SMS?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Pojedyncza wiadomość SMS w kodowaniu GSM-7 może mieć do 160 znaków, natomiast w kodowaniu UNICODE (zawierająca m.in. polskie znaki diakrytyczne) może liczyć do 70 znaków.
Bramka SMS obsługuje długie wiadomości SMS, które dzielone są przed wysłaniem na części. Po doręczeniu w telefonie odbiorcy części są ponownie łączone w jedną długą wiadomość SMS. Wiadomość może się składać maksymalnie z 3 części. W takim przypadku w zależności od liczby części maksymalna długość wiadomości to:
Wiadomość SMS w kodowaniu GSM-7 (standardowe):
W kodowaniu GSM-7 znaki ^ { } \ [ ] ~ | € oraz znak nowej linii są liczone podwójnie!
Wiadomość SMS w kodowaniu UNICODE:
Należy pamiętać, że opłata za wysłane wiadomości zostanie pobrana w wysokości obliczonej z następującego wzoru: ilość_części * koszt_wiadomości.
Bramka SMS obsługuje długie wiadomości SMS, które dzielone są przed wysłaniem na części. Po doręczeniu w telefonie odbiorcy części są ponownie łączone w jedną długą wiadomość SMS. Wiadomość może się składać maksymalnie z 3 części. W takim przypadku w zależności od liczby części maksymalna długość wiadomości to:
Wiadomość SMS w kodowaniu GSM-7 (standardowe):
- 1 część - 160 znaków,
- 2 części - 306 znaków,
- 3 części - 459 znaków.
- 4 części - 612 znaków.
- 5 części - 765 znaków.
- 6 części - 918 znaków.
W kodowaniu GSM-7 znaki ^ { } \ [ ] ~ | € oraz znak nowej linii są liczone podwójnie!
Wiadomość SMS w kodowaniu UNICODE:
- 1 część - 70 znaków,
- 2 części - 134 znaki,
- 3 części - 201 znaków.
- 4 części - 268 znaków.
- 5 części - 335 znaków.
- 6 części - 402 znaków.
Należy pamiętać, że opłata za wysłane wiadomości zostanie pobrana w wysokości obliczonej z następującego wzoru: ilość_części * koszt_wiadomości.
Co to jest wiadomość w kodowaniu UNICODE?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Wiadomość w kodowaniu Unicode może zawierać znaki niedostępne w podstawowym kodowaniu GSM-7. Może np. zawierać polskie znaki diakrytyczne, które w standardowym kodowaniu GSM-7 są niedostępne.
Jakie znaki można użyć w wiadomościach SMS?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Wiadomość w kodowaniu GSM-7 może zawierać następujące znaki: @£$¥èéùìòÇØøÅåΔ_ΦΓΛΩΠΨΣΘΞ^{}\[~]|€ÆæßÉ! "#¤%&'()*+,-./0123456789:;<=>?¡ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÄÖÑܧ¿abcdefghijklmnopqrstuvwxyzäöñüà oraz spację i znak nowej linii.
W kodowaniu UNICODE w zasadzie nie ma ograniczeń co do znaków.
W kodowaniu UNICODE w zasadzie nie ma ograniczeń co do znaków.
Czym różni się SMS PRO od SMSa ECO i od 2Way SMS?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
SMS PRO może być wysłany z własnym polem nadawcy (nadpisem). Wówczas zamiast numeru nadawcy widnieje wybrana przez Państwa nazwa nadawcy. Pole nadawcy może zawierać maksymalnie 11 znaków alfanumerycznych oraz spację i kropkę. Ponadto SMSy tradycyjne wysyłane są z najwyższym priorytetem, więc są doręczane praktycznie natychmiast. Cechuje je również duża przepustowość rzędu 60 SMS/sekundę.
2Way SMS jest podobny do SMSa Tradycyjnego, lecz w polu nadawcy ma odpowiedni numer przydzielony przez Bramkę SMS pod który odbiorca może przesłać odpowiedź w przeciągu 24 godzin od jego otrzymania. Odpowiedź zostanie umieszczona w skrzynce odbiorczej na Państwa koncie, może być również przesłana na podany adres e-mail lub adres skryptu callback.
SMSy ECO w polu nadawcy zawierają losowy numer telefonu bądź nazwę, która może być inny dla każdej wysyłanej wiadomości. Wysyłane są z nieco niższym priorytetem i cechują się niższą przepustowością niż SMSy tradycyjne.
2Way SMS jest podobny do SMSa Tradycyjnego, lecz w polu nadawcy ma odpowiedni numer przydzielony przez Bramkę SMS pod który odbiorca może przesłać odpowiedź w przeciągu 24 godzin od jego otrzymania. Odpowiedź zostanie umieszczona w skrzynce odbiorczej na Państwa koncie, może być również przesłana na podany adres e-mail lub adres skryptu callback.
SMSy ECO w polu nadawcy zawierają losowy numer telefonu bądź nazwę, która może być inny dla każdej wysyłanej wiadomości. Wysyłane są z nieco niższym priorytetem i cechują się niższą przepustowością niż SMSy tradycyjne.
Z jakiego numeru są wysyłane SMSy ECO?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
SMSy ECO wysyłane są z losowych numerów telefonów należących do posiadanej przez nas puli. Każdy wysłany SMS ECO może pochodzić z innego numeru telefonu, bądź zawierać różną nazwę w polu nadawcy.
Jak wysłać wiadomość z własnym polem nadawcy?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Z własnym polem nadawcy mogą być wysyłane wyłącznie SMSy PRO. W pierwszej kolejności należy zdefiniować pole nadawcy na swoim koncie. W tym celu w MENU po lewej stronie należy z sekcji "Obsługa" wybrać opcję "Nadawcy wiadomości". Należy tam zdefiniować nazwy wszystkich nadawców, które będą wykorzystywane. Po ich aktywacji i rejestracji przez operatorów będzie możliwość wykorzystania ich w wysyłanych wiadomościach SMS.
Podczas wysyłania wiadomości należy z listy dostępnych nadawców wybrać tego, który ma być użyty w wysyłanej wiadomości SMS.
Uwaga! W niektórych przypadkach celem rejestracji nadawców wymagane będzie dostarczenie skanów dokumentów potwierdzających prawo do posługiwania się daną nazwą.
Podczas wysyłania wiadomości należy z listy dostępnych nadawców wybrać tego, który ma być użyty w wysyłanej wiadomości SMS.
Uwaga! W niektórych przypadkach celem rejestracji nadawców wymagane będzie dostarczenie skanów dokumentów potwierdzających prawo do posługiwania się daną nazwą.
Dlaczego niektóre znaki w treści wiadomości są liczone podwójnie?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
W podstawowym kodowaniu GSM-7 specyfikacja GSM przewiduje, że znaki takie jak ^ { } \ [ ] ~ | € oraz znak nowej linii zajmują podwójne miejsce i są liczone podwójnie. Należy brać to pod uwagę wysyłając wiadomość SMS.
Odbieranie wiadomości:
Jak otrzymać odpowiedź na wysłanego 2Way SMS?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Usługa odbioru odpowiedzi na wysłane 2Way SMS jest całkowicie bezpłatna i automatycznie aktywowana na każdym koncie w Bramce SMS. Odbiorca wiadomości SMS może na nią odpowiedzieć w ciągu 24 godzin od chwili jej odebrania. Odebrana wiadomość zostanie umieszczona w skrzynce odbiorczej na Państwa koncie, a dodatkowo może być wysłana na podany adres e-mail lub przekazana do dowolnego programu poprzez wywołanie adresu callback z przekazanymi parametrami zawierającymi szczegóły odebranej wiadomości.
Czy odebrane wiadomości mogą być przesłane na mój e-mail?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Tak, wszystkie odebrane wiadomości SMS mogą być przekazane na dowolne adresy e-mail. Istnieje możliwość przekazywania odebranych wiadomości na kilka adresów e-mail jednocześnie.
Czy odebrane wiadomości mogą być przekazane do mojego programu?
![](/img/gateway/history/boxElement2.png)
Tak, wszystkie odebrane SMSy mogą być przekazywane do dowolnego programu poprzez wywołanie adresu callback zawierającego parametry ze szczegółami odebranej wiadomości. Szczegółowe informacje odnośnie tej opcji znaleźć można w dokumentacji API.